Az FTC új szabálya véget vet a hamis értékeléseknek?

A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) új szabályozást jelentett be, amely szigorúan tiltja a hamis értékelések és ajánlások létrehozását, vásárlását és terjesztését. Az FTC célja ezzel a szabályozással, hogy megvédje a fogyasztókat a megtévesztéstől és biztosítsa a piac tisztességes működését. A szabály kiterjed minden olyan értékelésre, amely mesterséges intelligencia által generált vagy vállalati bennfentesek által írt anélkül, hogy felfedték volna kapcsolatukat a vállalkozással.


Az új szabály egyértelműen tiltja a pozitív vagy negatív véleményekért nyújtott kompenzációt, valamint a vállalkozások által alkalmazott olyan megtévesztő gyakorlatokat, amelyek célja a negatív értékelések elnyomása vagy manipulálása. Az FTC hangsúlyozza, hogy a piac tisztességességének és versenyképességének megőrzése érdekében elengedhetetlen ezeknek a gyakorlatoknak a visszaszorítása. A szabályozás egyúttal szigorúbb elrettentést is biztosít az ilyen csalárd tevékenységek ellen, mivel polgári szankciók bevezetését teszi lehetővé a szabálysértőkkel szemben. Az új szabály 60 nappal a szövetségi nyilvántartásban való közzététel után lép hatályba, és várhatóan jelentős hatással lesz a digitális piac működésére.

Népszerű bejegyzések